Każdego roku przyznawane są nagrody w zakresie różnych obszarów życia, na przykład literatury, filmu, muzyki czy osobowości medialnej. Podobna sytuacja ma miejsce w środowisku internetowym, gdzie określa się siłę i pozycję marek internetowych na rynku. Rankingi te opracowuje grupa Young & Rubicam za pomocą metodologii BAV. Poniżej zaprezentujemy przegląd najmocniejszych marek internetowych. Koniecznie się z nim zapoznaj i zainspiruj działaniami cyfrowych gigantów.

Od czego zależy sukces marki internetowej?

Wysoka pozycja marki na rynku polega na wielu czynnikach, które powinny ze sobą współgrać. Nie ma idealnej koncepcji na to, jak prowadzić biznes, aby stał się najmocniejszą marką internetową. Uniwersalne zasady, dzięki którym można orzec, że dana firma jest silna to między innymi zróżnicowanie. Nowa marka powinna odróżniać się znaczącymi aspektami od tych, proponowanych przez konkurencję. Ważne jest także, aby potrafiła odpowiedzieć na potrzeby odbiorców, ponieważ to od klientów zależy, czy firma odniesie sukces. Właściciele powinni także zadbać o pozytywny wizerunek marki tak, żeby wzbudzić zaufanie grupy docelowej. Można to osiągnąć, dzięki jakościowej ofercie i rozpoznawalności marki. Znajomość nazwy firmy, kolorów przewodnich czy logo również wpływa na świadomość konsumencką. Pomocne w tym celu okazują się sposoby marketingu internetowego, takie jak produkcja filmów reklamowych. Nagrywanie krótkich filmów, w których przedstawisz produkt bądź przybliżysz odbiorcom historię marki wpłynie na powszechność i pamięć o Twojej działalności. Największe marki internetowe opierają swój marketing w dużej mierze na filmach reklamowych. Nagraj próbne video i zobacz, w jaki sposób zmieni to Twój biznes.

Google

Światowy lider technologii internetowej zaczynał swoją działalność w pokoju akademika. Lary Page i Sergey Brin wspólnie stworzyli wyszukiwarkę, która definiuje znacznie stron internetowych za pomocą linków. Studenckie przedsięwzięcie rozrosło się do ogólnodostępnego formatu. Google zapewnia użytkownikom z całego świata dostęp do przetworzonych i uporządkowanych informacji. Oprócz tego marka ta oferuje pakiet narzędzi, przydatnych do prowadzenia i rozwoju własnej działalności. Oni spełnili swój amerykański sen, teraz kolej na Ciebie.

Amazon 

Amazon to kolejna marka, która znana jest na całym świecie. Jej założyciele deklarują, że powstała z myślą zaspokajania potrzeb klientów. Do dzisiaj Amazon koncentruje swoje cele na zorientowaniu oferty i procesów firmowych wokół grupy odbiorców. Pierwszym produktem, który zrewolucjonizował rynek wydawniczy był czytnik ebooków Kindle oraz bogata baza książek elektronicznych dostosowanych do urządzenia. Od tego czasu Amazon rozwija swoją działalność i nie osiada na laurach. 

Apple

Każdy z nas kojarzy symbol nadgryzionego jabłka producenta iPhone’a. Początki działalności firmy Apple odbywały się w warunkach domowo-garażowych, gdzie powstał ich pierwszy komputer osobisty. Rozkwit firmy Jobsa przypada na lata 80., kiedy to zaczęto produkować na skalę masową Macintoshe. Po tym czasie zaczęto odnotowywać spadek w udziale Apple na rynku informatycznym, lecz firma podniosła się z kryzysu. Wprowadzanie nowych produktów, rebranding i świadomość marki wśród konsumentów oraz ich zadowolenie z jakościowej oferty wpływa na utrzymanie silnej pozycji.

Facebook

Facebook to najpopularniejszy serwis społecznościowy, którzy zrzesza setki tysięcy ludzi z całego świata. Początkowo platforma ta miała służyć wyłącznie studentom Harvardu jako system wewnątrzuczelniany. Mark Zuckerberg uruchomił pierwszą wersję Facebooka w 2004 roku, szybko zyskała popularność wśród użytkowników internetu. Innowacyjna aplikacja wyróżniała się funkcją czatu w obrębie jednej platformy czy przyciskiem „Lubię to”. Z upływem czasu Facebook przejął aplikacje, takie jak Instagram i Whatsapp, stając się bezkonkurencyjnym liderem social mediów.

Historie najmocniejszych marek zaczynają się od innowacyjnych pomysłów, realizowanych w domowym zaciszu. Pewność siebie i wytrwałość w dążeniu do celu pomaga w osiągnięciu sukcesu.