Na co zwrócić uwagę podczas wyboru gadżetów reklamowych?

Na co zwrócić uwagę podczas wyboru gadżetów reklamowych?

31 grudnia 2021 0 przez kamilwrzos

Stoicie przed wyzwaniem, jakim jest inwestycja w gadżety reklamowe? A może… podjęliście już decyzję, lecz wciąż nie do końca wiecie, jakie upominki firmowe wybrać? Z myślą o was postanowiliśmy przygotować krótki poradnik, z którego dowiecie się, czym w szczególności kierować się przy wyborze gadżetów reklamowych. 

Gadżety reklamowe – dlaczego warto?

Przedsiębiorstwa obecnie dokładają wszelkich starań, by wypromować swoją markę, a jednocześnie przysporzyć sobie nowych klientów. Odpowiednio dopasowane działania marketingowe bardzo często decydują o sukcesie. Nic więc dziwnego, że tak wiele firm rozważa inwestycję w gadżety reklamowe. Stanowią one tani, a jednocześnie sprawdzony sposób na zbudowanie pozytywnego wizerunku marki oraz zwiększenie jej rozpoznawalności wśród klientów. Niestety firmy nieustannie popełniają ten sam błąd, wybierając upominki z logo nienawiązujące w żadnym stopniu do marki. Wasze nowe kubki z nadrukiem czy klasyczne smycze reklamowe powinny być odzwierciedleniem marki oraz wartości, jakie za nią stoją. Na co zatem powinniście zwrócić uwagę podczas wyboru gadżetów firmowych?

Określ cel marki

Inwestycja w gadżety reklamowe powinna zostać dobrze przemyślana. Przed wyborem konkretnych upominków dobrze zastanówcie się, jaki jest cel waszej marki. Czy pragniecie stworzyć zaufaną społeczność wokół marki? Czy chcecie zwiększyć jej rozpoznawalność, a jednocześnie utrzymać zaangażowanie stałych klientów? Odpowiedzi na te pytania pozwolą wam podjąć najlepszą decyzję. Jedni postawią na gustowne filiżanki reklamowe, drudzy zaś na klasyczne kubki szklane z logo. Wybór pozostawiamy oczywiście wam! To jednak pamiętajcie, iż dobrze dopasowane upominki biznesowe pozwolą wam czerpać multum korzyści.

Wysoka jakość

Na sukces marki składa się wiele różnorakich czynników i to właśnie dobrze opracowana strategia marketingowa jest jednym z nich. Wybierając zatem gadżety reklamowe, zwróćcie przede wszystkim uwagę na ich wykonanie. Wasze firmowe upominki powinny cechować się doskonałą jakością. Już na starcie porzućcie myśl o niskiej jakości rozwiązaniach, które nie pozwolą wam uzyskać zaplanowanych efektów. Co więcej, zadziałają na waszą niekorzyść! Klienci lubią dostawać ładne i użyteczne drobiazgi, a jednocześnie takie, które nie stracą swej żywotności po miesiącu. Doskonałe wykonanie to absolutna konieczność! Wówczas klienci zauważą, że ich zadowolenie jest dla was naprawdę ważne i poczują się docenieni. 

Funkcjonalne i użyteczne

Kubki z nadrukiem czy filiżanki reklamowe? Kolorowe smycze czy bambusowe długopisy? Każde rozwiązanie może okazać się strzałem w dziesiątkę – oczywiście, o ile wyróżni się czymś na tle konkurencji. Wybierając gadżety reklamowe, postawcie na to, co funkcjonalne. Nikt nie potrzebuje nieużytecznych drobiazgów, które będą kurzyć się na półce lub… zostaną po prostu wyrzucone. Jaki efekt przyniosą tego typu gadżety z logo? Żaden! Niekiedy to właśnie tańsze upominki przysporzą wam więcej korzyści aniżeli ich drogie odpowiedniki. Miejcie to na uwadze!

Gadżety reklamowe a spójność z marką

Rynek jest wciąż zasypywany coraz to nowszymi i lepszymi usługami. Co za tym idzie? Zwiększenie rozpoznawalności marki oraz budowanie pozytywnego wizerunku wśród odbiorców nie należy do łatwych. Aby jednak wszystko poszło zgodnie z planem, powinniście dopasować wybrane przez was wcześniej gadżety reklamowe do marki. Jeżeli trudnicie się branżą dekoratorską, możecie śmiało pokusić się o filiżanki reklamowe. Właściciele firmy motoryzacyjnej mogą natomiast wybrać breloki z nadrukiem nawiązującym do wybranych usług. Rozwiązań jest wiele i to od was zależy, w jaki sposób wykorzystacie dane wam możliwości. Klient powinien wiedzieć, kto w rzeczywistości stoi za daną usługą i do kogo będzie mógł zgłosić się z zapytaniem!

Gadżety reklamowe a grupa docelowa

Na koniec postanowiliśmy zostawić jeden szczególny aspekt, jakim jest dopasowanie upominków z nadrukiem do odbiorców. Kim są wasi klienci? Czym charakteryzuje się grupa docelowa, do której chcielibyście trafić? Inne gadżety reklamowe podarujecie osobom starszym, a jeszcze inne studentom zainteresowanym waszą ofertą. Dobre dopasowanie gadżetów do marki oraz jej odbiorców pozwoli wam w krótkim czasie generować pierwsze zyski.