5 cech dobrego filmu reklamowego

5 cech dobrego filmu reklamowego

30 sierpnia 2021 0 przez kamilwrzos

Filmy reklamowe powinny oddziaływać na klientów w sposób angażujący, motywujący oraz przekonujący. Filmy promocyjne są skuteczną formą marketingu, ponieważ za pomocą perswazyjnego języka i obrazu zachęcają do kupna produktów lub korzystania z usług danej firmy. Trzeba pamiętać, że nieprawidłowo zrealizowany film może przynieść odwrotne skutki. Przeczytaj, jakie cechy powinien mieć dobry film reklamowy i zastosuj je w swojej reklamie.

Zalety produkcji filmów reklamowych

Reklama multimedialna w telewizji czy Internecie należy do najpopularniejszych form promujących daną działalność gospodarczą bądź produkt. Jej skuteczność polega na zaangażowaniu klienta do kupna produktu. Dzięki produkcji filmu reklamowego zbudujesz świadomość marki wśród wielu grup odbiorców, nie tylko w tej docelowej. Dobrze wykonany film reklamowy stworzy pozytywny wizerunek firmy oraz postawi jej właściciela w pozycji eksperta. Dobrze dobrane treści reklamowe przyczynią się do wzbudzenia zaufania klientów do twojej firmy i jeszcze bardziej zachęcą do korzystania z jej usług. Jeśli twoja firma nie nagrywała jeszcze filmu reklamowego, koniecznie skorzystaj z profesjonalnej pomocy wrocławskiej firmy produkującej filmy marketingowe – https://flipside.pl/filmy-reklamowe/.

Jaki powinien być dobry film reklamowy?          

Filmy reklamowe produkt lub usługę powinny być przede wszystkim zrozumiałe dla odbiorców, aby dokładnie wiedzieli z czym mają do czynienia. Film reklamowy trwa zazwyczaj od 30 sekund do minuty, dlatego wszelkie informacje muszą być skondensowane, lecz jednocześnie obudowane w opowieść, która zwróci uwagę widzów. Sprawdź, jakie jeszcze cechy musi spełniać profesjonalny film reklamowy.

Treść filmu reklamowego  

Ogólny odbiór filmu reklamowego powinien być prosty i zrozumiały dla przeciętnego widza. Jednoznaczne komunikaty nie powodują szybkiego znudzenia odbiorców, ponieważ akcja filmu nie przedłuża się. Prosty przekaz, na który składają się krótkie hasła reklamowe, mają szansę zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów na dłużej. Zwięzłe opisy, nierozbudowane slogany przykują uwagę widza i nie znudzą go już na początku filmu reklamowego. Niepodawanie wszystkich informacji ma jeszcze jeden cel, jakim jest zaktywizowanie klienta do wejścia na stronę producenta lub przyjście do sklepu. Nadmierna stylistyka wykorzystana w filmie reklamowym oraz przesadna forma nie zdają egzaminu wśród widzów. Warto postawić na rzetelną treść, przedstawioną w zabawny sposób, niż na kontrowersyjne wypowiedzi czy obrazy. Chwytliwe hasła reklamowe niekiedy wkradają się do języka potocznego, przez co firma zostaje w świadomości konsumenta nawet po zakończeniu kampanii reklamowej.

Działaj według scenariusza

Napisanie szczegółowego scenariusza filmu reklamowego to element obowiązkowy przy jego produkcji. Scenariusz musi uwzględniać wszelkie treści ważne z punktu widzenia marketingowego, które będą trafiały do wybranej grupy docelowej. Dokładny zapis każdej sceny ułatwi proces produkcji filmu reklamowego oraz nakreśli wizję, według której będzie kreowana cała kampania. Trzeba pamiętać, aby dostosować język w filmie reklamowym do języka, którym posługują się osoby reprezentujące grupę docelową.

Storytelling, czyli opowiadanie historii

Dobry film reklamowy powinien zostać skonstruowany wokół pewnej opowieści. Barwny i obrazowy język korzyści pozwoli stworzyć historię skoncentrowaną na produkcie lub usłudze, którą chcesz zareklamować. Dobra opowieść powinna skłaniać do myślenia i wywoływać określone emocje u odbiorców. Na widzów najlepiej oddziałują proste historie z jasnym przekazem, ponieważ są naturalne i wiarygodne. Narracja powinna być skierowana do wszystkich, lecz najbardziej zainteresować i opisać problemy osób z twojej grupy docelowej.

Pobudzaj dźwiękiem

Film reklamowy to przede wszystkim obraz, ale warto skupić się także na doborze odpowiedniej ścieżki dźwiękowej. Muzyka powinna wyraźnie podkreślać komunikaty wybrzmiewające z filmu oraz wzmacniać obrazy pojawiające się na ekranie. Dźwięki powinny wzbudzać też określone emocje.

Zwrot do odbiorców

Każdy profesjonalny film reklamowy powinien trafić do odbiorców z twojej grupy docelowej. Produkcja takiego przedsięwzięcia musi być ukierunkowana na potencjalnych klientów. Dostosowanie języka, akcja filmu w sytuacjach naturalnych dla twoich konsumentów to tylko niektóre elementy, na które trzeba zwrócić uwagę. Opisywanie problemów, z którymi się zmagają lub przedstawienie konkretnej sytuacji, która mogła się przydarzyć takim osobom w filmie reklamowym przybliża odbiorców do twojej firmy oraz wzbudza ich zaufanie, co przekłada się na zwiększoną sprzedaż.

Dobry film reklamowy musi być przede wszystkim skuteczny, żeby rozbudować bazę klientów każdej firmy. Produkcja filmu reklamowego z tymi wskazówkami na pewno przykuje uwagę klientów i zachęci ich do podjęcia określonych aktywności związanych z twoją działalnością.