Nośników treści oraz sposobów na dostarczenie reklamy jest wiele. Promować firmę można wszędzie tam, gdzie dostęp ma człowiek. Nasuwa się jednak pytanie, jaka forma jest najskuteczniejsza. Co przykuwa uwagę odbiorców? Jakie czynniki mają wpływ na wiarygodność przekazu? W jakich sytuacjach postawić na znaną twarz, a w jakich wystąpić osobiście? Za chwile poznasz odpowiedź na te pytania.

Możliwości reklamowe

Obecnie istnieje nieograniczona ilość sposobów promocji własnej marki. Każdy z nich jest zależny od wielu czynników, na przykład obszaru działalności firmy, grupy docelowej, do której ma dotrzeć, budżetu, jaki jest przeznaczony na reklamę czy nawet osoby, która ma propagować produkt lub usługę. Metody i kanały komunikacji dobiera się indywidualnie do profilu marki. Teraz najpopularniejsze są reklamy w Internecie, ale telewizja, radio, prasa, plakaty czy billboardy również mają swoich zwolenników i odbiorców.

Kiedy lepiej wystąpić w reklamie osobiście?

Naturalność i bycie sobą zawsze jest w cenie i sprawdzi się nawet podczas promocji własnej marki. Osobisty udział w kampanii reklamowej staje się bardziej wiarygodny dla potencjalnych klientów, a także zapada w ich pamięć. Większość ludzi woli wiedzieć z kim ma do czynienia zanim zdecyduje się na kupno produktu lub podpisanie umowy o wykonanie konkretnej usługi. Właściciel albo pracownik firmy w końcu wiedzą najwięcej o swojej działalności, dlatego rzetelniej przedstawią swoją ofertę, a to odkryje ludzką twarz, na co dzień skrywaną za logo lub adresem e-mail.

Vlog firmowy

To jedna z opcji video marketingu, w której najlepiej wypadnie osoba związana z firmą. Vlogi firmowe są skuteczną metodą promocji, ponieważ prezentują wartościowe treści, których odbiorca nie poznałby z innych źródeł. Przeważnie dotyczą historii powstania marki, opisu produktów, może to być także sesja Q&A, w której właściciel lub współpracownik odpowiada na najczęściej zadawane pytania klientów. Produkcją vlogów firmowych zajmuje się https://flipside.pl/vlogi-firmowe/, dlatego nie trzeba samodzielnie martwić się o organizację nagrań. 

Lokalna prasa

Kiedy prowadzisz niewielką działalność w małej miejscowości, efektywna formą reklamy staje się gazeta. W takim przypadku również lepiej, a najważniejsze wiarygodnie, wypadnie, gdy ukaże się twarz i nazwisko właściciela. Prasa oferuje wiele możliwości promowania produktów. Publikacja wywiadu, w którym można przedstawić plan działania firmy lub korzyści dla mieszkańców, jakie mogą osiągnąć, wybierając właśnie twoje usługi. W ten sposób buduje się społeczność oraz poczucie zaufania do działalności i jej oferty. Mały baner z danymi kontaktowymi albo infografika umieszczona na całej stronie, to element, na którym czytelnik na pewno skupi wzrok i dowie się o twojej firmie.

Lokalna telewizja

Tutaj sytuacja wygląda podobnie, jak w przypadku prasy, lecz filmy zapewniają większe zasięgi. Pojawienie się dziennikarzy telewizyjnych, podczas wydarzeń organizowanych przez firmę, to sprawdzony sposób na reklamę małego biznesu. Przedstawiciel może powiedzieć kilka słów o przygotowanym spotkaniu (charytatywnym, biznesowym) oraz inicjatywie, jaka im przyświecała podczas tworzenia. Odbiorcy będą mieli wtedy pozytywne skojarzenia z marką, jako kreatywną i działającą w szczytnym celu.

Aktorzy i celebryci – co wnoszą do reklamy?

Trzeba liczyć się z tym, że umieszczanie rozpoznawalnej twarzy w reklamie wiąże się z większym budżetem finansowym. Atrakcyjność wizualna reklamy to połowa sukcesu w procesie dotarcia do grupy docelowej. Aktorzy i celebryci często są autorytetami dla zwykłych ludzi. Dlatego potencjalni klienci, widząc swoją ulubioną serialową postać, która korzysta z produktu czy usługi konkretnej firmy, chętniej go kupią. Reklamy z udziałem gwiazd również mogą sprawiać wrażenie autentycznych, na przykład, kiedy gra w niej ekspert z dziedziny, którą zajmuje się firma. Najczęstszą formą reklamy z udziałem znanych osobistości są kampanie reklamowe emitowane w telewizji. Zazwyczaj duże marski angażują celebrytów do bycia ich ambasadorami. Odbiorcy wtedy kojarzą produkt, z osobą, która go reklamuje albo hasłem, które przyświeca produkcji.

Niezależnie od formy, kanału dystrybucji czy osób, które biorą udział przy produkcji reklamy, pełni ona funkcję perswazyjną. Najważniejszym celem reklamy jest to, żeby skutecznie nakłoniła odbiorcę do podjęcia ustalonego działania. Ten przegląd powinien ułatwić ci podjęcie decyzji związanej z tym, kto ma promować twoją firmę.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Prezenty dla klientów – jakie będą najlepsze

Utrzymywanie dobrych relacji ze szczególnymi klientami przekłada się nie tylko na rozwój firmy, lecz także na budowanie pozytywnego wizerunku marki....

Zamknij