Jak stworzyć film reklamowy?

Jak stworzyć film reklamowy?

23 listopada 2020 0 przez kamilwrzos

Format wideo zyskuje coraz większą popularność – zapoznanie się z nim wymaga znacznie mniej czasu, przez co jest bardziej przystępny dla odbiorcy. Dlatego filmy reklamowe są doskonałym narzędziem w rękach marketingowców. Zobacz, jak stworzyć skuteczny film reklamowy.

Wideo marketing

Zastanawiało Cię, dlaczego tak chętnie oglądamy filmy i seriale? Przede wszystkim ze względu na fakt, że są angażujące – ujęcie umożliwiają nam utożsamienie się z bohaterami i ich stanami emocjonalnymi. Jeśli do jakościowych nagrań dorzucimy ciekawe efekty wizualne i wpadającą w ucho muzykę, to w przeciwieństwie do formy tekstowej, docieramy do odbiorcy w znacznie większym zakresie. Filmy reklamowe oddziaływają na wzrok i słuch, budując niejako relację na linii nadawca–odbiorca.

Agencje reklamowe sięgają zarówno po filmy internetowe, jak i telewizyjne. W obu przypadkach musisz pamiętać o czynnikach, które wpływają na sukces odbioru tej formy promocji:

  • jasno sprecyzowany i konkretny cel – musisz znać odpowiedź na pytania: po co i do kogo kierujesz wideo;
  • angażujący ładunek emocjonalny wpływa na sposób dalszej interakcji widza z firmą, czy produktem;
  • wezwanie do działania, czyli pokazanie odbiorcy dalszych kroków i instrukcji co ma zrobić i jakie działania podjąć po obejrzeniu filmu.

Krótkie filmy reklamowe

Produkcja filmów reklamowych może odbywać się za pośrednictwem profesjonalnych firm. Najprościej przejrzeć ofertę online, zapoznać się ze zrealizowanymi projektami, do których dostęp masz tutaj: https://flipside.pl/filmy-reklamowe/ i zdecydować się na podjęcie współpracy.

Film reklamowy – etapy tworzenia

Profesjonalna produkcja filmów reklamowych przez firmy, które bazują na zdobytym doświadczeniu, niewątpliwie będzie korzystniejszą decyzją niż samodzielne nagrywanie wideo. Tworzenie sprowadza się do kilku niezbędnych kroków:

  • scenariusz – zawierający opis realizacji wszystkich scen. Koncepcja musi być spójna, tzn. musisz wyjaśnić firmie, co chcesz przedstawić, ustalić wspólny cel – to na pewno ułatwi Wam współpracę. Na tym etapie ustalasz również tekst, który będzie czytał lektor;
  • technika realizacji – dostępne formaty to: film, animacja dwuwymiarowa lub trójwymiarowa.

W tym momencie w zależności od tego, co zakłada scenariusz, następuje:

  • dobór aktorów – możesz wybrać ich z bazy lub zorganizować casting, wyłaniający nowe twarze;
  • produkcja – wybór z bazy studia dźwiękowego głosu lektora i nagranie tekstu, dopracowanie koncepcji. W przypadku realizacji animacji 2D następuje przygotowanie szkiców, rysunków i grafik. Do animacji 3D niezbędne jest wykonanie trójwymiarowych modeli, obiektów i scen. Kiedy podjąłeś decyzję o realizacji filmu reklamowego, należy zorganizować plan zdjęciowy, scenografię, oświetlenie, możliwe jest również kupno ujęć w bankach;
  • post produkcja – po zebraniu materiałów następuje dopracowanie zgodne z ustalonym scenariuszem;
  • nagranie muzyki lub kupno efektów dźwiękowych;
  • renderowanie gotowego filmu/animacji i konwertowanie do odpowiednich formatów;

W tym momencie pliki są już gotowe do emisji. Jak widzisz, wykonanie kilku kroków wystarczy, aby zacząć przygodę z wideo marketingiem. Jedna decyzja i sukces gwarantowany!