Infografiki stały się bardzo popularne już kilka lat temu, ale teraz zauważyć można ich jeszcze większy wysyp w internecie. Pozwalają na łatwe przyswajanie informacji, ale też zaciekawienie użytkownika kolorową grafiką, omawiającą jednocześnie trudny i fachowy temat. Na czym polega ich magia? Przedstawiamy, w jaki sposób używać infografik i co mogą wnieść do komunikacji firmy z odbiorcami.

Infografika – dlaczego warto?

Badania wykazują, że samo podzielenie dłuższej treści na akapity, stworzenie nagłówków, wyróżnienie słów-kluczy, zastosowanie wyliczeń i dodanie grafiki ułatwiają przyswajanie informacji. Mimo to człowiek zapamiętuje jedynie niewielki procent z tego, co przeczyta lub usłyszy, o ile nie towarzyszy temu żadna postać graficzna. Dlatego też taką popularność zyskują w dzisiejszych czasach infografiki.

Warto dodać je do codziennej komunikacji firmy z klientami i dzięki temu wprowadzać ich w „nasz” świat, ten branżowy, który często jest dla nich czarną magią. Nie masz pomysłu na to, co przedstawiać i jak tworzyć infografiki? Z pomocą przychodzi profesjonalny grafik komputerowy, zajmujący się tworzeniem całej identyfikacji wizualnej firmy i jej obecnością w sieci. Zapoznaj się z ofertą: https://tomaszwronski.pl, a na pewno trafisz do swoich klientów w lepszy sposób, niż konkurencja.

Główne cechy skutecznej infografiki

Do ogromnych zalet infografiki zaliczyć można między innymi łatwość zapamiętywania informacji na niej przedstawionych. Nierzadko są to rzeczy skomplikowane, rozciągłe i trudne tematy, które ciężko jest wytłumaczyć osobom z poza branży. Odnosić się mogą do każdej dziedziny – począwszy od nauki, przez technologię, aż do zjawisk społecznych i kultury. Dzięki nim ukażemy najnowsze statystyki dotyczące zakupów internetowych, przedstawimy gatunki trujących grzybów, czy nawet mapę metra w Londynie.

Bardzo pomocne w tworzeniu infografik są kolory – pomagają przyciągnąć wzrok odbiorcy, sprawiają, że obraz na dłużej pozostanie w myślach, ale też uporządkują dane.

Określ najważniejsze kwestie przed stworzeniem infografiki

Pierwszym krokiem do stworzenia skutecznej infografiki jest określenie grupy odbiorców i celu samego obrazka. Nie robi się ich, bo są popularne, tylko po to, by w jakiś sposób wpłynęły na lojalność klientów czy pozyskiwanie nowych, ocieplenie wizerunku pod kątem eksperckim, promowanie jakichś wartości lub idei, albo by zbudować zasięg naszej marki. Określenie grupy odbiorców pozwoli znaleźć sposób na przystępne przedstawienie informacji – inaczej komunikujemy do młodzieży, inaczej do osób w podeszłym wieku.

Bardzo ważna, a nawet kluczowa, jest warstwa merytoryczna, czyli treść – rzetelna, poparta wcześniejszym researchem lub wiedzą eksperta. Kolejną rzeczą będzie znalezienie sposobu na wizualizację danych i to jest chyba najtrudniejszy krok. Warto przejrzeć różne inne infografiki i zainspirować się użytymi tam narzędziami, cały czas pamiętając o głównym przeznaczeniu i grupie docelowej. Efekt ma być profesjonalny, przejrzysty, prosty, lecz ukazujący wiele informacji.

Infografiki mogą służyć do promocji marki, budowania relacji z odbiorcami, zwiększania ruchu na stronie, ale też tworzenia wizerunku naszego przedsiębiorstwa. Zastosowań jest wiele, jednak najważniejsze, by zadbać o dobrą jakość udostępnianych infografik – tak, by faktycznie stanowiły o profesjonalizmie naszej firmy.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Cyfrowy budżet, czyli 5 aplikacji, które pomogą Ci zaoszczędzić

Każdy z nas ma swoje sposoby na oszczędzanie. Jedni skrupulatnie zapisują każdy swój wydatek, inni wyznaczają sobie sumy pieniędzy, przeznaczone...

Zamknij