Polskie marki streetwearowe warte uwagi

Polskie marki streetwearowe warte uwagi

30 stycznia 2018 0 przez Kamil Wrzos

Patrząc na ulice wielkich miast z całą pewnością możemy stwierdzić, że mężczyźni stali się bardziej uważni i skrupulatni w kwestii ubioru. Wybieramy dobre gatunkowo materiały, dopasowane do siebie kroje i kolory. Właśnie takie ubrania oferują nam polskie marki streetwearowe. Przedstawię Wam kilka z nich.

Trubokolor

Powstała w 2007 roku w Warszawie, jedna z bardziej znanych marek streetwearowych w kraju, powoli wykraczająca także poza jego granice. Założył ją Paweł Kozłowski, bardziej znany jako Swański, wraz z grupą przyjaciół. Od dzieciństwa mocno zainteresowany kulturą hip-hopową, grafik i grafficiarz stworzył brand mocno inspirowany skatebordingiem i kulturą miejską. Mamy tu przede wszystkim inspiracje związane z deskorolką, ale też dużo nawiązań do sztuki, która jest wszechobecna w życiu założyciela.

Misbhv

Marka założona już parę dobrych lat temu, w obecnym momencie pobija światowe rynki mody. Ich projekty noszone są przez Rihanne czy Gigi Hadid, nie może ich też zabraknąć na nowojorskim fashionweeku. Mamy tutaj przykład marki, która odniosła stuprocentowy sukces. Ich projekty to przede wszystkim mocny, modernistyczny look inspirowany przeszłością. Ciężko wyobrazić sobie takie zestawienie, ale nic dziwnego. Ubrania Misbhv są dla ludzi, którzy lubią się wyróżniać i wyrażać siebie poprzez ubiór.

Intruz

Intruz to klasyk na polskim podwórku, prawdopodobnie najdłużej istniejąca marka. Każdy zainteresowany streetwearowym stylem kojarzy ich logo. Zaczynali od sklepu, aby w 2005 roku podjąć decyzję o stworzeniu własnej kolekcji. Od początku aż do teraz kierują się zasadą „jak chcesz mieć coś dobrze zrobione to zrób to sam”. To widać – w ich projektach, w skrupulatności w detalach, dokładnych szyciach i ogólnej jakości ciuchów.

Backyard Cartel

Wyżej wymienione firmy to filary polskiego streetwearowego stylu. Backywar Cartel to stosunkowo nowa marka znad Wisły, która już w tym momencie robi spore zamieszanie na europejskim rynku. Dbałość o detale i konsekwencja w działaniu to ich sztandarowe wartości. Mamy tutaj styl angielskich chłopców sprzedających narkotyki w ciemnych uliczkach oprawiony w pięknie szyte, przesiąknięte polskimi realiami tkaniny i materiały. Backyard Cartel to marka powstała z pasji tworzenia, dzięki czemu otrzymujemy bardzo wypośrodkowane połączenie nowoczesności i precyzji.

Phenotype

Phenotype to kolejny band powstały z miłości do ciuchów i deskorolki. Jej założyciel bardzo szybko i sprytnie połączył fakty – on kochał projektować ubrania, jego mama miała szwalnie. Właśnie tak narodziła się ta marka. Największy sukces odnieśli trafiając we właściwie miejsce w odpowiednim czasie – wypuścili kolekcję joggerpantsów idealnie w momencie, kiedy rynek modowy tego oczekiwał. Od tamtej pory nieustannie projektują, stawiając na dobre jakościowo materiały i wykończenia.

Podsumowując

Mamy się czym pochwalić, polski rynek streetwearowy jest w rozkwicie. Nowe marki powstają w zastraszającej ilości, a te uznawane już w tym momencie za klasyki rozwijają swoją działalność nie tylko w kraju, ale też za granicą. Nasze ubrania znane są na świecie przez swoją innowacyjność i dopracowane detale, a stojący za nimi ludzie z pasją mają jeszcze wiele do zaoferowania klientom na całym świecie.