Responsywna strona internetowa – ty też powinieneś ją mieć

Responsywna strona internetowa – ty też powinieneś ją mieć

15 marca 2018 0 przez Kamil Wrzos

Responsywność to technologia, w której tworzone są strony oraz sklepy internetowe w taki sposób, by witryna wyświetlała się poprawnie na wszystkich typach urządzeń – desktopowych oraz mobilnych. W dzisiejszym artykule tłumaczymy dlaczego responsywna strona internetowa to konieczność.

RWD – co to jest?

RWD to skrót od angielskiego wyrażenia Responsive Web Design. W wolnym tłumaczeniu oznacza to projektowanie strony internetowej w taki sposób, by wyświetlała się ona poprawnie na komputerach oraz urządzeniach mobilnych (telefonach i tabletach). Celem RWD jest dostarczenie użytkownikowi kompletnej treści witryny w sposób przyjazny do jej przeczytania oraz do łatwiej interakcji ze stroną oraz nawigacji po jej blokach.

W odróżnieniu od mobilnych stron internetowych RWD wyświetla całą treść na wszystkich urządzeniach. Żaden element witryny nie jest pomijany, zmienia się jedynie jego położenie oraz sposób wyświetlania.

Według raportu mobirank, ponad 66% użytkowników internetu korzysta z urządzeń mobilnych. Jest to ogromny potencjał, który marnuje się podczas gdy nasza strona internetowa nie została wykonana w technologii RWD.

Zalety posiadania responsywnej strony internetowej

Największą zaletą responsywnej strony internetowej jest to, że jest ona czytelna, przejrzysta oraz intuicyjna w obsłudze na każdym urządzeniu. Użytkownikowi zostanie dostarczona kompletna treść niezależnie od tego, czy przegląda on witrynę z komputera, tabletu czy telefonu komórkowego. W praktyce oznacza to wykorzystanie całego potencjału strony oraz niezamykanie się na żadną technologię.

Strona internetowa wykonana w technologii RWD jest również lepsza z punktu widzenia SEO (pozycjonowania). Najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa oraz światowy gigant technologiczny, Google, jednoznacznie informuje, że będzie lepiej traktował strony, które będą prezentowały się dobrze na wszystkich urządzeniach. W praktyce oznacza to, że jeżeli nasza witryna została wykonana w technologii RWD to ma większe szanse na to, że pojawi się wyżej w wynikach wyszukiwania.

Trzecią zaletą stron RWD jest to, że są one tańsze w utrzymaniu niż standardowe mobilne wersje, w przypadku których odpowiedzialni jesteśmy za dwa osobne serwisy (na komputery oraz telefony i tablety).

Dlaczego powinieneś mieć stronę RWD?

Responsywna strona internetowa jest koniecznością jeżeli zależy nam na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania oraz regularnym zdobywaniu cennego ruchu. W poprzednim roku ponad 66% internautów oświadczyło, że do przeglądania sieci korzysta nie tylko z komputera, ale również z urządzeń mobilnych, takich jak telefonu lub tablety (wg raportu mobirank). Zamykanie się na tych użytkowników może generować ogromne straty w ruchu oraz w zyskach, w zależności od rodzaju działalności, którą prowadzimy w internecie.

Podsumowując – wdrażając technologię RWD do swojej strony internetowej mamy szansę na zdobycie bardzo cennego ruchu, pochodzącego z urządzeń mobilnych. Dodatkową zaletą jest możliwość uzyskania wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania, ponieważ Google oficjalnie mówi, że lepiej traktuje strony, które są przyjazne użytkownikom mobilnym.